Atenție șoferi! Trafic cu intermitențe pe ruta Aleșd – Șinteu – Nușfalău

1942

Finalizat în 2014, DN 1H este din nou în șantier, pe mai multe porțiuni, pentru remedierea unor probleme de stabilitate a versanților. Lucrările se desfășoară doar pe durata zilei.

Șoseaua de legătură dintre Aleșd și Nușfalău, este afectată de lucrări. Pe mai multe porțiuni de drum, traficul este restricționat parțial la o bandă, strict pe durata de timp în care se lucrează pe amplasamente. Conducerea locală a serviciului Drumuri Naționale dă asigurări că lucrările se derulează doar pe perioada zilei, așa că soferii care călătoresc noaptea nu au acest impediment.

„Acolo e o problemă cu versanții. Între km 6 și km 12 se face ranforsarea versantului, iar pe partea din aval se execută lucrări de consolidare cu piloți forați. Pe stânga, cum urci de la Aleșd, versantul e instabil și se pune o plasă care să fixeze grohotișul. Pe partea dreaptă a drumului, unde diferența de nivel e mare, se toarnă piloți forați din beton, ca să stopăm alunecările de teren”, afirmă ing. Traian Bulzan, șeful unității din Bihor.

Alunecările de teren, atât cele care au adus grohotiș pe șosea la ploile mai serioase, cât și cele care au cauzat fisuri în carosabil și alunecarea parapeților, s-au instalat la scurt timp după predarea investiției și au avansat semnificativ. De vreo doi ani, au început să afecteze siguranța drumului. Pe amplasament lucrează firma clujeană Mecano Bau Trading, în baza unui contract licitat la București, de Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi.

„Ce se face acum sunt lucrări separate de contactul de execuție a drumului, licitate într-un contract separat, la București, de compania mare. Nu s-a putut executa garanția de bună execuție a lucrării pentru că este un litigiu cu firma executantă, aflat încă în proces. Dacă se va câștiga procesul, banii vor fi luați de la firma executantă. Până atunci, drumul trebuie întreținut, pentru că e vorba de siguranța circulației”, spune inginerul Bulzan.

Drumul Aleșd – Nușfalau, pe la Șinteu, a fost refăcut în contul proiectului „Reabilitarea DN1H Zalău-Aleşd”. Acesta a acoperit primul tronson de drum, situat pe două județe – Bihor și Sălaj, în lungime totală de aproape 70 km. Partea bihoreană a drumului – o lucrare incomparabil mai complicată din cauza reliefului, a fost adjudecată de firmele spaniole OHL ZS şi Peyber Hispania cu CCCF Timişoara, iar cea sălăjeană, de asocierea formată din Spedition UMB şi Tehnostrade, firme ale lui Dorinel Umbrărescu.

Pe partea bihoreană, drumul a fost executat în intervalul 2011-2014.

Adrian Fora
Fondator și Redactor-șef al AlesdOnline, Adrian Fora lucrează în presa locală din 2007, este membru al Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România și al Asociaţiei DJ-lor Profesionişti din România. A început să lucreze ca Dj, reporter și apoi ca redactor-șef în redacția Radio Transilvania Aleșd. Scrie reportaje pe care le ilustrează adesea cu fotografii și informații din toate domeniile de activitate, plecând de la administrație și politică și ajungând pâna la sport sau la viața agitată a orașului Aleșd și a celorlalte localități din Bihor. Crede că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii.