Un criteriu de apreciere al cadrelor didactice sunt notele primite de elevi. Un criteriu subiectiv ca de altfel ca și notele acordate elevilor, care nu reflectă cunoștințele acumulate de elevi într-un semestru sau an școlar. La educație fizică și sport, aprecierea muncii profesorilor este cuantificată de rezultatele concrete obținute de elevi , prin baremuri sau rezultate obținute în competițiile sportive, olimpiade și concursuri . Din păcate, întrucât competițiile sportive se desfășoară de regulă în afara școlii, rezultatele sunt înregistrate ca simple date statistice, nefiind apreciată munca elevilor și a profesorilor . Se uită uneori, ce rol imens îl are sportul în formarea fizică, psihică și de caracter a elevilor, față de alte obiecte de studiu a căror contribuție în dezvoltarea elevului, este unilaterală.
În multe școli, în special din mediu rural, în lipsa profesorilor de sport, orele de educație fizică sunt repartizate ca și completare de catedră altor profesori de alte specialități, care le folosesc pentru disciplina în care sunt calificați, iar la ciclul primar, pentru limba română și matematică. Este imperios necesar, ca factorii responsabili de la nivel de Inspectorate școlare și școli, să acorde importanța pe care o merită sportul școlar pentru a pune în practică dictonul latin „Minte sănătoasă în corp sănătos”. Am primit recent o statistică – bilanț cu rezultatele sportive obținute în anul școlar trecut la Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” din Aleșd , de către elevi și cadre didactice, în spatele cărora sunt zeci de ore de antrenamente, muncă și transpirație, deplasări, accidentări și oboseală. Le publicăm
spre satisfacția și mulțumirea tuturor.[gview file=”https://www.alesdonline.ro/wp-content/uploads/2017/09/Participarea-la-Olimpiade-și-concursuri-CATEDRA-DE-EDUCAȚIE-FIZICĂ-ȘI-ARTE-2016-2017-1.docx”]