Master Planul General de Transport al României, în forma actuală aprobată, vizează două perioade de programare consecutive, respectiv 2014 – 2020 şi 2020 – 2030

303

 

 
În perioada 2014 – 2020, se are în plan finanţarea proiectelor de construcţie variante de ocolire: Varianta de Ocolire Ştei; Varianta de Ocolire Beiuş; Varianta de Ocolire Aleşd; Varianta de Ocolire Tecuci; Varianta de Ocolire Bacău; Varianta de Ocolire Satu Mare; Varianta de Ocolire Tg. Mureş; Varianta de Ocolire Mihăileşti; Varianta de Ocolire Râmnicu Vâlcea; Varianta de Ocolire Timişoara; Varianta de Ocolire Giurgiu; Varianta de Ocolire Vaslui; Varianta de Ocolire Sf. Gheorghe; Varianta de Ocolire Bârlad şi Varianta de Ocolire Zalău.

Conform Master Planului, vor fi în faza de pregătire şi de execuţie proiectele noi de reabilitare/modernizare pentru: A1 – Titu – Bâldana – Târgovişte – Sinaia; Piteşti – Rm. Vâlcea – Racoviţă; Bucureşti – Giurgiu; Modernizarea infrastructurii rutiere privind siguranţa circulaţiei pe DN 1, în sate liniare şi puncte negre.

De asemenea, tot în aceeaşi fază vor fi proiecte ce au ca ţintă valorificarea potenţialului turistic: Transfăgărăşan, Alternativa Techirghiol şi Drum expres Constanţa – Tulcea – Brăila (+Pod peste Dunăre): Faza I – Pod peste Dunăre+reabilitare Ovidiu – Tulcea (109 km).

Pentru perioada de programare 2020 -2030, se vor pregăti proiectele de construcţie autostrăzi, astfel: Autostrada Tg. Mureş – Ditrău – Tg. Neamţ; Autostrada Lugoj – Craiova şi Autostrada Sibiu – Braşov.

„Acum, după aprobarea de către Guvern a Masterplanului General de Transport, acesta devine pentru noi lege şi respectarea acestuia se va reflecta în implementarea tuturor proiectelor. Lucrul cel mai important este să finalizăm proiectele începute şi, mai ales, să pregătim foarte bine proiectele viitoare. Am avut mult de lucru la obţinerea avizelor şi a autorizaţiilor, însă am reuşit să deblocăm proiecte importante. Aşa cum am mai spus, un proiect bine început este pe jumătate realizat. Ştiu că tema studiilor de fezabilitate este mult discutată dar, sunt câteva lucruri pe care trebuie neapărat să le clarificăm. Ca să fie bine făcut, un Studiu de Fezabilitate are nevoie în proporţie de 80 – 90 % de studii în teren, se fac sute de foraje, cercetări arheologice. Toate acestea se fac de către oameni bine pregătiţi. Un Studiu de Fezabilitate nu se face din birou. Un Studiu de Fezabilitate cercetează şi analizează, prospectează, şi în final dă soluţii. Proiectul porneşte de la Studiul de Fezabilitate, în urma căruia rezultă fezabilitatea investiţiei”, precizează Cătălin Homor, director general al CNAIR.

Guvernul a aprobat, în data 14 septembrie 2016, Master Planul General de Transport al României, document strategic care stabileşte principalele direcţii de dezvoltare a infrastructurii de transport din România în următorii 15 ani, pe toate modurile de transport: rutier, feroviar, naval, aerian şi multimodal.

Documentul prezintă cadrul general de dezvoltare a infrastructurii de transport, sursele de finanţare, strategia de implementare a proiectelor, precum şi asigurarea activităţii de întreţinere şi reparaţii curente până în anul 2030. Totodată, stabileşte obiectivele strategice, coridoarele de transport, intervenţiile specifice şi scenariile de implementare pentru dezvoltarea echilibrată, sustenabilă şi armonizată cu obiectivele strategice transeuropene a infrastructurii de transport de pe teritoriul ţării noastre.

Sursa: Capital.ro

 

Urmărește-ne și pe Google News