13.4 C
Aleşd
luni, 17 noiembrie 2025
Blue Container Aleșd

AUR Bihor critică alocarea a 6 milioane de lei pentru promovarea turistică a județului Bihor: „Un cec în orb pentru lipsă de strategie”

Alocarea anuală a sumei de 6 milioane de lei pentru promovarea turistică a județului Bihor a stârnit critici din partea AUR Bihor, care acuză lipsa unei strategii clare, a obiectivelor măsurabile și a unor date statistice care să justifice investiția.

Consilierul județean Ciprian Blejan susține că decizia Consiliului Județean reprezintă, în fapt, un „cec în orb” pentru o inițiativă insuficient fundamentată.

„Ni s-a cerut să votăm ca judeţul şi municipiul să cheltuie peste 3 milioane de euro în următorii trei ani pe promovare turistică, dar fără să ştim concret ce înseamnă asta. E ca și cum am pleca într-o excursie scumpă fără să știm destinația, ruta sau ce facem acolo. Așa nu se lucrează cu bani publici”, a declarat Blejan.

Acesta a precizat că abținerea AUR de la vot „nu înseamnă opoziție față de turism, ci o cerere de transparență”. „Nu suntem împotriva promovării turismului, suntem împotriva risipei mascate sub cuvinte frumoase”, a adăugat liderul AUR Bihor.

Întrebări fără răspuns

În cadrul ședinței, consilierul județean a cerut explicații privind:

  • fundamentarea sumei alocate;
  • piețele țintă pentru promovare;
  • existența unor studii care să justifice proiectul;
  • metodele de evaluare a impactului;
  • riscurile în cazul unui eșec al campaniei.

Blejan a subliniat că documentele anexate proiectului nu conțin date statistice privind numărul actual de turiști și nici ținte concrete privind creșterea acestui indicator.

„Nu știm câți turiști avem acum, nu știm câți ne propunem să atragem. Practic, aruncăm bani în aer și sperăm să pice pe picioare”, a spus acesta.

Tot el a criticat caracterul vag al proiectului, care vorbește despre promovare pe piețe internaționale, în special în Europa Occidentală, fără a preciza publicul-țintă sau criteriile de selecție.

„Dacă tot vorbim de piețe externe, măcar să știm pe cine vrem să convingem. Altfel, riscăm să dăm bani doar ca să ne vedem frumoși pe panouri și clipuri scumpe.”

Între turism și alte interese

AUR Bihor atrage atenția și asupra riscului ca proiectul să includă activități care nu au legătură directă cu turismul, precum promovarea parcurilor industriale și științifice din Oradea, care ar trebui finanțate din alte surse.

„Fără delimitări clare, fondurile pot fi direcționate către cu totul alte scopuri decât cel declarat”, a avertizat Blejan.

Totodată, consilierul a exprimat rezerve privind organizarea licitației internaționale pentru achiziția serviciilor de promovare, susținând că evaluarea strict pe criteriul prețului ar putea compromite calitatea și eficiența campaniei.

„Nu semnăm cecuri în alb”

Blejan a mai remarcat că bugetul anual prevăzut în proiect este descris ca fiind „estimativ”, fiecare partener contribuind „până la 3 milioane lei/an”.

„Faptul că scrie «până la» nu e vreun balsam pentru bani publici. Întâi trebuie să știm exact ce cumpărăm, nu cât de mult putem cheltui”, a punctat liderul AUR Bihor.

În final, acesta a transmis că formațiunea va monitoriza atent modul în care vor fi cheltuite sumele alocate:

„Nu semnăm cecuri în alb și nu acceptăm să fim complici la experimente cu bani publici”, a încheiat Ciprian Blejan.

URMĂREȘTE-NE ȘI PE

37,690FaniÎmi place
1,746CititoriConectați-vă
1,035CititoriConectați-vă
44CititoriConectați-vă
1,940AbonațiAbonați-vă

ULTIMELE ȘTIRI