Versiune nouă a dosarului electronic disponibilă pentru instanțele din Bihor

119
Curtea de apel Oradea

Începând cu data de 8 septembrie 2021, în continuarea demersurilor inițiate în anul 2015, de facilitare a accesului justițiabililor la dosarul electronic, pentru Curtea de Apel Oradea și instanțele din circumscripția acesteia va fi disponibilă o versiune nouă a dosarului electronic, care beneficiază de facilități suplimentare de accesare rapidă a documentelor ce constituie dosarul electronic.

​Accesul la noua versiune a dosarului electronic se va realiza prin depunerea la instanța pe rolul căreia se află dosarul a unei cereri de acces, care va putea fi descărcată de pe portalul fiecărei instanțe, urmând a fi transmisă acesteia fie în format electronic (PDF), fie în format fizic, prin depunerea la registratură (personal sau prin serviciul poștal). În cerere se va indica obligatoriu numărul de telefon și adresa de email a solicitantului.

După introducerea adresei de email și a numărului de telefon în aplicația Ecris, solicitantului             i se va comunica un link, pe adresa de email indicată, prin accesarea căruia vor putea fi vizualizate documentele din dosarul electronic.

Dosarul electronic poate fi accesat prin intermediul paginii de internet www.curteadeapeloradea.ro, secțiunea Dosar electronic. După introducerea adresei de emailselectarea instanței la care se află dosarul și acționarea butonului ”Autentifică”solicitantul va primi un SMS la numărul de telefon indicat, cu un cod de validare, iar după introducerea acestuia în aplicație, solicitantul va avea acces la dosar.

În paralel, va fi funcțională și aplicația Infodosar, pentru care părților li s-a comunicat parola de acces la dosarul electronic.

Totodată, justițiabilii au posibilitatea să opteze pentru comunicarea actelor de procedură în format electronic pe adresa de email indicată. Procedura de comunicare se va considera îndeplinită sub condiția accesării de către justițiabil, în termen de 3 zile de la comunicare a link-ului de acces primit pe adresa de email. În cazul în care solicitantul nu va accesa link-ul în termen de 3 zile, procedura de comunicare se va realiza prin intermediul serviciului poștal.

Pentru instituțiile cu care există încheiate acorduri de colaborare privind citarea și comunicarea actelor de procedură în format electronic, procedura de comunicare se va considera îndeplinită la momentul transmiterii către destinatar a actului de procedură în format electronic pe adresa de email indicată de fiecare instituție pentru primirea corespondenței.

Fondator și Redactor-șef al AlesdOnline, Adrian Fora lucrează în presa locală din 2007, este membru al Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România și al Asociaţiei DJ-lor Profesionişti din România. A început să lucreze ca Dj, reporter și apoi ca redactor-șef în redacția Radio Transilvania Aleșd. Scrie reportaje pe care le ilustrează adesea cu fotografii și informații din toate domeniile de activitate, plecând de la administrație și politică și ajungând pâna la sport sau la viața agitată a orașului Aleșd și a celorlalte localități din Bihor. Crede că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii.