Licitație de aproape un miliard de euro pentru electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Aleșd – Oradea – Episcopia Bihor

478
Cale ferată
Foto caracter ilustrativ
 

CFR Infrastructură a publicat joi, 6 ianuarie, anunțul de licitație pentru “Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca– Oradea – Episcopia Bihor”, Lot 3 Poieni – Aleșd și Lot 4 Aleșd – Frontieră Ungaria. Cu o valoare estimată a lucrărilor de 4,6 miliarde de lei, scrie economica.net.

Lucrările aferente obiectivului de investiție Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor” constau în proiectarea și execuția lucrărilor în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare.

Linia de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria, are lungimea totală de 166,216 km, fiind cuprinsǎ între km 500+522 (semnal Cap X, Stația CF Cluj Napoca) şi km 660 + 852 (semnal Cap Y, Stația CF Episcopia Bihor), la care se mai adaugǎ intervalul Episcopia Bihor – Frontierǎ Ungaria, cu lungimea de 5,983 km (între km 1+117 = Cap Y Stația Episcopia Bihor şi km 7+100 = Frontiera Ungarǎ).

Având în vedere valoarea lucrărilor obiectivului de investiții “Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, proiectarea și execuția lucrărilor se face pe 4 (patru) loturi, delimitate geografic, respectiv:

– Lot 1 Cluj Napoca – Aghireş;
– Lot 2 Aghireş – Poieni;
– Lot 3 Poieni – Aleşd;
– Lot 4 Aleşd – Frontierǎ Ungaria.

Traseul de cale feratǎ proiectat se va desfǎşura, în general, pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepția tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigurǎ retrasarea liniei cu parametrii ce permit circulația trenurilor de cǎlǎtori cu viteza de 160 km/h.

Potrivit sursei citate, procedura de atribuire se desfașoară sub incidența prezentei clauze suspensive, în sensul că semnarea contractului de proiectare și execuție lucrări se va face numai după asigurarea sursei de finanțare. Se estimează că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este de 12 luni de la aprobarea raportului procedurii.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 21 februarie 2022, potrivit calendarului actual din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Electrificarea și reabilitarea liniei CF Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor este unul dintre cele mai mari proiecte ce urmează să fie finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).