Polițiștii de frontieră verifică autenticitatea și valabilitatea certificatelor digitale pentru a facilita libera circulație pe durata pandemiei de COVID-19

285

Poliția de Frontieră Română este pregătită să asigure verificarea autenticității și valabilității certificatelor digitale adoptate la nivelul UE.

Începând de astăzi, polițiștii de frontieră verifică autenticitatea și valabilitatea certificatelor digitale pentru a facilita libera circulație pe durata pandemiei de COVID-19.

Certificatul poate fi prezentat, la intrarea în România sau în oricare alt stat membru al Uniunii Europene, atât în format digital, pe un dispozitiv mobil, cât și tipărit pe hârtie.

Certificatul digital NU este un document obligatoriu la trecerea frontierei, însă cu ajutorul lui, persoanele care s-au vaccinat anti COVID-19, cele care s-au recuperat după această afecțiune sau cele ce dețin un rezultat negativ la testarea COVID-19 pot dovedi situația lor epidemiologică, într-o modalitate operativă.

Certificatele vor putea fi eliberate în format digital, iar pentru persoanele care nu au acces la acest format primăriile, direcțiile de evidență a populației și direcțiile de sănătate publică vor putea asista oamenii pentru eliberarea lor pe hârtie.

Certificatul digital COVID-19 pentru călătoriile în Uniunea Europeană facilitează libera circulație, spunea ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă.

Certificatele eliberate sunt valabile astfel:

– certificatele de vaccinare până la data de 30 iunie 2022

– certificatele de testare 24 de ore pentru testul rapid și 72 de ore pentru testul PCR

– certificatele de vindecare 180 de zile de la data primului rezultat pozitiv la testul pentru Sars Cov-2 înregistrat în platforma informatică „Corona-Forms”.

Certificatele vor putea fi eliberate în format digital, iar pentru persoanele care nu au acces la acest format primăriile, direcțiile de evidență a populației și direcțiile de sănătate publică vor putea asista oamenii pentru eliberarea lor pe hârtie, spunea ministrul.

Portalul de pe care îți pot descărca oamenii certificatele digitale UE este pregătit pentru lansare, anunțau, miercuri, reprezentanții STS.

„Certificatul este gratuit. În cazul minorilor sub vârsta de 14 ani, este necesar acordul părinților. Timpul de generare a certificatului poate fi de la câteva secunde până la o oră, în funcție de numărul de solicitări. În momentul generării certificatului, persoana care l-a solicitat este notificată prin e-mail. La intrarea în statele membre ale Uniunii Europene, verificarea certificatelor se realizează prin scanarea codului QR. Utilizatorul îl poate accesa și vizualiza atât din lista de certificate – prin selectarea certificatului, cât și prin descărcarea efectivă, în format pdf, a documentului, care se poate tipări”, au explicat reprezentanții STS.

Pentru informații privind emiterea și utilizarea certificatelor, a fost deschis un call center la numărul de telefon 021.414.44.25. De asemenea, certificatul poate fi obținut pe hârtie prin intermediul primăriei, direcției de sănătate publică sau serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.