Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane (A.N.T.I.P.) a implementat, în perioada februarie – septembrie 2019, campania naţională de prevenire a traficului de persoane în scopul exploatării sexuale “Distruge zidul indiferenței! Traficul de persoane poate fi prevenit.”.
Mesajul campaniei a fost „Cererea de servicii sexuale conduce la creșterea victimizării. Folosirea serviciilor unei victime a traficului de persoane este pedepsită de lege.“
Campania s-a derulat în cadrul proiectului Reducerea amplitudinii traficului de persoane printr-o mai bună informare a cetăţenilor – ROFSIP2016OS5A10P02, ce se implementează la nivel naţional, pe o perioadă de 36 de luni.
Partenerii A.N.T.I.P. din cadrul proiectului sunt: Ministerul Afacerilor Externe (M.A.E.), Ministerul Educaţiei Naţionale(M.E.N.), Ministerul pentru Românii de Pretutindeni (M.p.R.P.), Asociaţia Ecumenică a Bisericilor din România – AIDRom, Asociaţia eLiberare şi Fundaţia World Vision România.
Principalele activităţi de implementare a campaniei au constat în:
Campania s-a adresat minorilor cu vârste cuprinse între 8 şi 18 ani, cu precădere persoane de sex feminin; persoanelor fizice şi juridice susceptibile să utilizeze serviciile unei victime a traficului de persoane exploatate sexual; reprezentanţilor instituţiilor şi organizaţiilor implicate în prevenirea şi combaterea traficului de persoane; multiplicatorilor de opinie (reprezentanți mass-media) și publicului larg.
Pentru implementarea campaniei, au fost desfăşurate peste 1290de activităţi de prevenire, care au înregistrat un număr de aproximativ 95.000 de beneficiari direcţi. În urma difuzării materialelor audio și video (film documentar și spoturi) prin intermediul diferitelor canale – posturi naționale și locale de Radio și TV, presa online, Facebook, YouTube, pagini web etc. – a fost înregistrat un număr de aproximativ 5.000.000 de beneficiari indirecți.
Activităţile derulate de reprezentanţii M.A.E. şi M.p.R.P. au facut posibilă transmiterea mesajului antitrafic al campaniei şi către comunitățile de cetăţeni români din afara graniţelor ţării.
Implicarea presei şi a altor multiplicatori de opinie în difuzarea mesajului campaniei a asigurat o creştere a gradului de informare şi conştientizare faţă de problematica traficului de persoane.
Numărul mare al beneficiarilor activităţilor de preveniredesfăşurate, informaţiile transmise şi canalele de comunicare utilizate au asigurat informarea, conştientizarea şi sensibilizarea populaţiei cu privire la traficul de persoane, atingându-se astfel în totalitate obiectivele campaniei.