4.2 C
Aleşd
vineri, 19 aprilie 2024

“Distruge zidul indiferenței! Traficul de persoane poate fi prevenit.”

 

Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane (A.N.T.I.P.) a implementat, în perioada februarieseptembrie 2019, campania naţională de prevenire a traficului de persoane în scopul exploatării sexuale “Distruge zidul indiferenței! Traficul de persoane poate fi prevenit.”.

- Publicitate -

Mesajul campaniei a fost „Cererea de servicii sexuale conduce la creșterea victimizării. Folosirea serviciilor unei victime a traficului de persoane este pedepsită de lege.“

Campania s-a derulat în cadrul proiectului Reducerea amplitudinii traficului de persoane printr-o mai bună informare a cetăţenilorROFSIP2016OS5A10P02, ce se implementează la nivel naţional, pe o perioadă de 36 de luni.

Partenerii A.N.T.I.P. din cadrul proiectului sunt: Ministerul Afacerilor Externe (M.A.E.), Ministerul Educaţiei Naţionale(M.E.N.), Ministerul pentru Românii de Pretutindeni (M.p.R.P.), Asociaţia Ecumenică a Bisericilor din România – AIDRom, Asociaţia eLiberare şi Fundaţia World Vision România.

Principalele activităţi de implementare a campaniei au constat în:

Organizarea a zece întâlniri directe cu reprezentanţii grupului ţintă (elevi cu vârste cuprinse între 8 și 18 ani, specialiști din domeniul prevenirii și combaterii traficului de persoane) în județele Bacău, Călărași, Dolj, Galaţi și Prahova la care a participat o echipa mixtă, formată din reprezentanți ANITP și specialişti ai instituţiilor şi organizaţiilor partenere în cadrul campaniei;
Realizarea celor peste 63.000 de materiale de promovare a mesajului antitrafic al campaniei;
Realizarea şi difuzarea unor materiale audio-video (film documentar, spot audio-video, spot audio) privind problematica traficului de persoane în scopul exploatării sexuale. Atât moderarea acestora, cât şi transmiterea mesajului campaniei au fost realizate de către ADDA – cântăreața Ada Alexandra Moldovan.
Difuzarea materialelor multi-media la posturile naţionale şi locale de radio şi TV, reţele de televiziune cu circuit închis (transport în comun, aeroporturi, mall-uri, supermarket-uri), în presa online, în mediile Facebook şi Youtube, pe paginile web ale ANITP şi ale partenerilor.
Organizarea unui număr de 43 de mese rotunde, la care au participat instituţii guvernamentale, ONG-uri și autorităţi locale cu atribuții în prevenirea și combaterea traficului de persoane și al asistenței și protecției acordate victimelor, precum și reprezentanți ai presei.
Diseminarea materialelor de campanie în cadrul activităţilor de prevenire desfăşurate de specialiştii Centrelor Regionale ale A.N.I.T.P., în vederea susţinerii şi completării întâlnirilor directe cu reprezentanţii grupului ţintă.

Campania s-a adresat minorilor cu vârste cuprinse între 8 şi 18 ani, cu precădere persoane de sex feminin; persoanelor fizice şi juridice susceptibile să utilizeze serviciile unei victime a traficului de persoane exploatate sexual; reprezentanţilor instituţiilor şi organizaţiilor implicate în prevenirea şi combaterea traficului de persoane; multiplicatorilor de opinie (reprezentanți mass-media) și publicului larg.

Pentru implementarea campaniei, au fost desfăşurate peste 1290de activităţi de prevenire, care au înregistrat un număr de aproximativ 95.000 de beneficiari direcţi. În urma difuzării materialelor audio și video (film documentar și spoturi) prin intermediul diferitelor canale – posturi naționale și locale de Radio și TV, presa online, Facebook, YouTube, pagini web etc. – a fost înregistrat un număr de aproximativ 5.000.000 de beneficiari indirecți.

Activităţile derulate de reprezentanţii M.A.E. şi M.p.R.P. au facut posibilă transmiterea mesajului antitrafic al campaniei şi către comunitățile de cetăţeni români din afara graniţelor ţării.

Implicarea presei şi a altor multiplicatori de opinie în difuzarea mesajului campaniei a asigurat o creştere a gradului de informare şi conştientizare faţă de problematica traficului de persoane.

Numărul mare al beneficiarilor activităţilor de preveniredesfăşurate, informaţiile transmise şi canalele de comunicare utilizate au  asigurat informarea, conştientizarea şi sensibilizarea populaţiei cu privire la traficul de persoane, atingându-se astfel în totalitate obiectivele campaniei.

- Publicitate -
- Publicitate -
 

URMĂREȘTE-NE ȘI PE

35,218FaniÎmi place
1,736CititoriConectați-vă
859CititoriConectați-vă
44CititoriConectați-vă
1,570AbonațiAbonați-vă

ULTIMELE ȘTIRI