Primăria Oradea va organiza acțiuni culturale în colaborare cu Consiliul Județean Bihor

67

Primăria Municipiului Oradea va organiza acțiuni culturale în comun cu Consiliul Județean Bihor. În acest sens se va semna un protocol de colaborare între cele două instituții care are ca scop dezvoltarea unui calendar cultural și de evenimente comun și competitiv la nivelul regional, național și internațional, implementat în orașul Oradea și în județul Bihor.

„Se dorește astfel promovarea instituțiilor și a valorilor culturale locale și consolidarea profilului cultural al orașului și județului în vederea animării spațiilor publice, atragerii turiștilor, diversificării ofertei culturale pentru localnici și dezvoltarea unor activități culturale complexe’’, a declarat Florin Birta, primarul Oradiei.

Cele două instituții vor avea inițiative/proiecte comune care presupun dezvoltarea unui calendar de micro-evenimente în spațiile publice din arealul turistic din Oradea, dar și a activităților culturale deja consacrate prin participarea instituțiilor de cultură din subordinea Consiliului Județean Bihor. Acest lucru va fi posibil prin utilizarea resurselor materiale ale celor două instituții și alocarea de resurse financiare comune pentru implementarea agendei culturale.

„Asta înseamnă că vom lucra împreună cu reprezentanții Consiliului Județean Bihor și ai instituțiilor de cultură subordonate pentru a gândi un calendar de evenimente care să fie complementar, nu concurent. Vom avea, de asemenea, în vedere profilarea unui brand cultural care săconstituie un argument cultural suplimentar care să atragă turiști, dar și să ofere locuitorilor orașului o ofertă mai diversificată și complexă care să pună în valoare spațiul urban. Vrem, totodată, să promovăm valorile culturale și pe artiștii pe care îi avem prin evenimente care să aibă locîn fiecare weekend”, a precizat Mihai Jurca, city-managerul Oradiei.

Cele mai importante rezultate ale acestui protocol sunt:

– un calendar de micro evenimente culturale care să anime spațiile urbane din Oradea; 

– deschiderea instituțiilor de cultură orădene către public prin celendarul de micro-evenimente; participarea la evenimentele consacrate și dezvoltarea de noi evenimente; 

– coagularea unui climat cultural solid și a unei oferte diversificate și adaptate contextului social de azi;

– crearea de noi evenimente culturale de referință care să contribuie la unicitatea ofertei orașului și județului bihor;

– eficientizarea alocării resurselor materiale și financiare pentru obținerea rezultatelor culturale de cea mai mare valoarea și adresabilitate largă;

– construirea unui nucleu intangibil (atmosfera și viața orașului) care să contribuie la atractivitatea orașului și județului și la creșterea calității vieții locuitorilor din Oradea și județul Bihor;

– crearea unor forme de complementaritate pentru diferitele activități ale celor două instituții;

– profilarea unui brand cultural local complementar cu oferta regională, care să devină un argument suplimentar pentru dezvoltarea socio-economică a orașului și județului; 

– creșterea frecvenței activităților culturale din Oradea;

Un grup de lucru va fi constituit pentru eficientizarea colaborării și pentru organizarea evenimentelor propuse. Acesta va fi format din 6 persoane, dintre care patru reprezentanți ai Consiliului Județean Bihor și doi reprezentanți ai Municipiului Oradea. Protocolul se va derula pe o perioadă de 12 luni.

Fondator și Redactor-șef al AlesdOnline, Adrian Fora lucrează în presa locală din 2007, este membru al Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România și al Asociaţiei DJ-lor Profesionişti din România. A început să lucreze ca Dj, reporter și apoi ca redactor-șef în redacția Radio Transilvania Aleșd. Scrie reportaje pe care le ilustrează adesea cu fotografii și informații din toate domeniile de activitate, plecând de la administrație și politică și ajungând pâna la sport sau la viața agitată a orașului Aleșd și a celorlalte localități din Bihor. Crede că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii.