Consiliul Județean Bihor a publicat în consultare publică proiectul de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici revizuiți, a devizului general revizuit, a amplasamentului lucrărilor revizuit și a coridorului de expropriere revizuit pentru lucrarea de interes județean „Inel rutier metropolitan Oradea”.
Instituția va adopta un nou proiect de hotărâre, cu respectarea considerentelor evidențiate în decizia Curții de Apel Cluj, motivată la finalul lunii ianuarie. Documentația poate fi consultată online, pe site-ul Consiliului Județean Bihor, la secțiunea Informații Publice/Anunțuri.
Studiul de fezabilitate va fi reviziut, drumul urmând a fi încadrat în clasa tehnică III, de tip drum național. Această modificare presupune că platforma drumului va avea o lățime de 9 metri, în loc de 8 metri, cât este în prezent, iar lățimea benzii de circulația va fi de minim 3,5 metri. Aceste modificări impun și revizuirea coridorului de expropriere.
Consiliul Județean Bihor motivează, de asemenea, de ce nu este posibilă stabilirea traseului exclusiv prin extravilan. Printre argumentele invocate se numără faptul că intravilanul este foarte extins, în Oșorhei și Sânmartin acesta acoperind circa 80% din suprafața terenurilor din cele două comune. Evitarea intravilanului ar fi dus la o creștere a lungimii traseului cu 50–70%, afectând zone protejate și ridicând considerabil valoarea investiției. Traseul inelului rutier metropolitan nu afectează construcții, ci doar terenuri.
Proiectul de hotărâre care cuprinde documentațiile revizuite va fi supus votului în următoarea ședință ordinară a Consiliului Județean Bihor.
Vă reamintim că Inelul Rutier Metropolitan are o lungime totală de 17 kilometri și are rolul de a fluidiza traficul în zona metropolitană a Municipiului Oradea. Inelul asigură legătura între drumurile naționale DN1, DN 76 și DN 79, înspre Cluj-Napoca, Deva și Arad, și se intersectează cu centurile din zona metropolitană a Municipiului Oradea, respectiv centura Oșorhei, Nojorid și Sânmartin.