25.3 C
Aleşd
miercuri, 24 iulie 2024
Blue Container Aleșd

CAMPANII DE PREVENIRE A TRAFICULUI DE PERSOANE

În această perioadă deosebit de provocatoare pe care o traversăm cu toții, persoanele vulnerabile sunt în continuare expuse pericolelor, inclusiv traficului de persoane.

Pandemia de coronavirus, cu care ne confruntăm are efecte multiple, inclusiv în plan economic și social, iar măsurile impuse de autorități, în cadrul efortului general de a limita răspândirea viruslui, au afectat cererea și oferta de pe piața forței de muncă.

Multe persoane vulnerabile aleg să plece către orice ofertă de muncă, fără să-și ia minimele măsuri de precauție. După 15 mai, este posibil ca numărul acestor situații să crească.

Din păcate, un număr destul de mare al victimelor traficului de persoane din Europa este reprezentat de cetățeni români.

În acest context, persoanele care caută locuri și oportunități de muncă pentru a-și asigura veniturile necesare, ar putea fi tentate să accepte aproape orice propunere pentru un loc de muncă, ceea ce îi poate face vulnerabili la capcanele traficanților. Aceștia vor profita întotdeauna de lipsa de informaţie, de nemulţumirea privind nivelul veniturilor și de credulitatea persoanelor, încercând să le transforme în victime, în scopul exploatării.

După un astfel de episod de exploatare, suferă întreaga familie, recuperarea materială, emoțională sau psihologică făcându-se foarte greu; ei pleacă la muncă tocmai pentru că au ajuns la o limită de suportabilitate.

În actualul context, avem nevoie din ce în ce mai mare de coeziune socială. Poate că suntem foarte grăbiți când ieșim din casă ca să mergem la cumpărături și suntem preocupați mai mult de măsurile sanitare și grija zilei de mâine. Însă, în aceste momente, oamenii cei mai vulnerabili, printre care și victimele traficului de persoane, sunt cei mai expuși și au nevoie de ajutor. Cei care intră în contact cu potențiale victime ale traficului, nu trebuie să rămână impasibili.

În acest scop, este nevoie de o implicare consistentă a actorilor sociali în vederea coagulării eforturilor pentru diminuarea acestui fenomen.

Din aceste motive, apelăm la dumneavoastră cu rugămintea de a difuza două spoturi de câte 30 de secunde, ale căror mesaje sunt adaptate momentului:

  1. Cunoaşte-ţi drepturile! Respectă-ţi obligaţiile!” – mesajul de responsabilitate socială al campaniei este promovat în spotul video de către artistul Eduard Mihail Andreianu, cunoscut sub numele de scenă CRBL.

Recomandările vizează prevenirea traficului de persoane în vederea exploatării prin muncă, atât din perspectiva celor care își caută un loc de muncă în străinătate sau în țară, precum și din cea a angajatorilor.

Spot Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=idgODMK3FhI

  1. Ești victimă a traficului de persoane? Ai drepturi!” – mesajul campaniei avertizează persoanele aflate în situație de risc cu privire la faptul că ar putea fi sau deveni victime ale traficului și le informează unde pot găsi ajutor, protecție și informații. În egală măsură, campania informează victimele că au drepturi la nivelul întregii UE, pe care le pot solicita în fiecare stat membru: asistență și sprijin, protecție, compensații financiare, drepturi privind munca, perioadă de reflecție și drepturi de ședere și reintegrare.

Spot Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=kLm_hRWaPIM

Informații despre campanii:

Campania naţională de prevenire a traficului de persoane

în scopul exploatării prin muncă

Cunoaşte-ţi drepturile! Respectă-ţi obligaţiile!”

A fost implementată în cadrul proiectului ROFSIP2016OS5A10P02 Reducerea amplitudinii traficului de persoane printr-o mai bună informare a cetăţenilor, fiind axată pe componenta prevenirii traficului de persoane în scopul exploatării prin cerșetorie.

Proiectul se derulează la nivel naţional, pe o perioadă de 36 de luni, fiind finanţat prin Fondul pentru Securitate Internă, componenta Cooperare Poliţienească şi îşi propune implementarea a trei campanii de prevenire a traficului de persoane vizând principalele tipuri de exploatare: exploatarea prin muncă, exploatarea sexuală şi exploatarea prin cerşetorie.

Partenerii A.N.I.T.P. în cadrul campaniei au fost: Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Educaţiei Naţionale, Ministerul pentru Românii de Pretutindeni, Asociaţia Ecumenică a Bisericilor din România – AIDRom, Asociaţia eLiberare şi Fundaţia World Vision România.

Campania a urmărit prevenirea traficului de persoane în scopul exploatării prin muncă, prin creşterea gradului de conştientizare a persoanelor vulnerabile cu privire riscurile şi implicaţiile asociate acestui fenomen, informarea şi sensibilizarea populaţiei în vederea reducerii cererii din perspectiva exploatării prin muncă şi creşterea implicării în activităţile de prevenire a multiplicatorilor de opinie.

Grupul ţintă al campaniei este format din tineri cu vârste până în 18 ani, persoane adulte aflate în căutarea unui loc de muncă în ţară sau în străinătate, precum şi persoane fizice şi juridice susceptibile să utilizeze serviciile unei victime a traficului de persoane exploatate prin muncă (angajatori, agenţii de recrutare a forţei de muncă etc.).

Mesajul campaniei este „Din muncă trebuie să câştige atât angajatorul, cât şi angajatul. Folosirea serviciilor unei victime a traficului de persoane este pedepsită de lege.“, în timp ce sloganul acesteia este „Cunoaşte-ţi drepturile! Respectă-ţi obligaţiile!

Campania europeană de prevenire a traficului de persoane

Ești victimă a traficului de persoane? Ai drepturi!

Rețeaua Europeană de Prevenire a Criminalității (EUCPN) și Statele Membre ale Uniunii Europene au lansat, în luna octombrie 2019, campania europeană de prevenire a traficului de persoane „EȘTI VICTIMĂ A TRAFICULUI DE PERSOANE? AI DREPTURI!.

Campania a fost lansată cu prilejul Zilei Europene de Luptă Împotriva Traficului de Persoane –18 Octombrie, prin transmiterea simultană a unor comunicate de presă de către statele implicate, inclusiv prin social-media.

România a fost parte a acestei campanii alături de Austria, Belgia, Bulgaria, Croația, Cipru, Cehia, Estonia, Finlanda, Grecia, Ungaria, Islanda, Irlanda, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Slovacia, Slovenia și Spania.

La nivel național, campania a fost implementată de Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane, Inspectoratul General al Poliției Române – Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității, Asociația Ecumenică a Bisericilor din România – AIDRom și Organizația Internațională pentru Migrație – Biroul România.

Campania și-a propus să avertizeze persoanele aflate în situație de risc cu privire la faptul că ar putea fi sau deveni victime ale traficului și să le informeze unde pot găsi ajutor, protecție și informații.

În egală măsură, campania informează victimele că au drepturi la nivelul întregii UE, pe care le pot solicita în fiecare stat membru: asistență și sprijin, protecție, compensații financiare, drepturi privind munca, perioadă de reflecție și drepturi de ședere și reintegrare.

 

URMĂREȘTE-NE ȘI PE

35,932FaniÎmi place
1,733CititoriConectați-vă
986CititoriConectați-vă
44CititoriConectați-vă
1,620AbonațiAbonați-vă

ULTIMELE ȘTIRI