Comuna Vadu Crisului pe lista proiectelor finantate prin Programul Anghel Saligny cu investitia: “MODERNIZARE DRUM COMUNAL DC176 BIRTIN – TOMNATIC KM 7+467.99 – KM 11+961.47”. Suma alocata de la bugetul de stat este 10.282.898,83 lei

404

Ministerul Dezvoltării a anunțat aprobarea pentru județul Bihor a listelor de proiecte care vor primi finanțare prin Programul Național de Investiții Anghel Saligny, între acestea fiind și Vadu Crisului.

 

Dupa ce in cursul lunii trecute s-a asfaltat sectorul cuprins intre Km 0+000 – Km 7+467.99 investitiile vor continua cu modernizarea DC 176 Birtin-Tomnatic intre Km 7+467.99 – Km 11+961.47, in prezent pietruit. Momentan, traficul rutier se desfasoara greoi, drumul existent este ingust, pietruirea prezinta gropi si lipsesc dispozitivele pentru colectarea si evacuarea apelor.

Latimea platformei existente variaza intre 2,50 m si 3,50m. Pietruirea existenta are o grosime de 20-25 cm din amestec de balast si piatra sparta. Intregul sector proiectat se desfasoara intr-o zona deluroasa, drept urmare prezinta in plan o complexitate medie, iar in profil longitudinal declivitatiile sunt medii spre mari.

Inspectia vizuala si studiul geotehnic au relevat faptul ca starea tehnica generala a drumului este precara, caracteristicile tehnice si structurale alaturi de multiplele defectiuni generand conditii improprii pentru circulatia rutiera.

In conformitate cu Legea 10/1995, H.G. 766/1994 de aprobare a regulamentului privind stabilirea categoriei de importanta a constructiilor, drumul se incadreaza in categoria “C” – importanta normala.

Oportunitatea investitiei deriva din eliminarea acestor inconveniente prin realizarea elementelor constructive caracteristice drumurilor comunale (imbracaminte bituminoasa, rezolvarea scurgerii apelor meteorice, platforme de incrucisare, rezolvare accese, etc.) amenajari care vor conduce la:

  • eliminarea strangularilor din trafic si cresterea vitezei de circulatie;
  • realizarea unui confort sporit pentru participantii la trafic;
  • marirea sigurantei circulatiei;
  • imbunatatirea conditiilor de mediu prin reducerea noxelor si a poluarii sonore;
  • cresterea nivelului de trai si a confortului riveranilor;
  • dezvoltarea turismului rural si atragerea de investitori;

Necesitatea investitiei rezulta din caractersiticile tehnice de exploatare a drumului, care nu mai corespund normelor in vigoare. Din cauza lipsei unei imbracaminti adecvate, a elementelor geometrice necorespunzatoare in plan orizontal, vertical si transversal, circulatia autovehiculelor desfasurandu-se foarte greu atat in anotimpurile ploioase,cand nu este asigurata scurgerea apelor pluviale, cat si vara, cand trecerea autovehiculelor produce praf si disconfort acustic.

Lipsa unui drum corespunzator din punct de vedere tehnic are urmatoarele efecte:

  • impact negativ asupra mediului. Situatia actuala cu accelerari decelerari in special in zonele accidentate implica un nivel mai ridicat de zgomot, dar si de emisii de poluanti in atmosfera;
  • nivel mai scazut de siguranta a circulatiei, posibile accidente de circulatie in zonele cu vizibilitate scazuta;
  • probleme economice: situatia actuala implica un consum mai ridicat de combustibil si un timp de parcurs mai mare. 

Cresterea traficului de pe traseele alternative cauzeaza:

  • disconfortul utilizatorilor;
  • marirea duratei calatoriei;
  • reducerea vitezei de circulatie;
  • cresterea cheltuielilor cu carburanti si piese de schimb;
  • cresterea cheltuielilor de intretinere a drumurilor de pe traseele alternative;
  • cresterea poluarii.
  • Accesul se face din DJ 108I Bucea-Bulz-Vadu Crisului la inceputul proiectului si din DJ 764 Astileu-Beius la sfarsitul proiectului. Sectorul din DC176 ce face obiectul prezentului proiect se afla intre Km 7+467.99– Km 11+961.47. Suma alocata de la bugetul de stat este 10.282.898,83 lei
 

Urmărește-ne și pe Google News