1.9 C
Aleşd
joi, 13 februarie 2025
Blue Container Aleșd

Școala Gimnazială nr.1 Hotar partener în proiectul ”Un start bun prin educația antepreșcolară”

Proiectul ”Un start bun prin educația antepreșcolară” este inițiat de Fundația Ruhama, în parteneriat cu Școala Gimnazială Nr.1 Chijic, Școala Gimnazială nr.1 Hotar și Școala Gimnazială „Puiu Sever” Ineu, județul Bihor.

„Proiectul vizează creșterea participării la învățământul antepreșcolar a 54 de copii de 0-2 ani (3 ani neîmpliniți la da intrării în program), din satele a 3 comune (Copăcel, Țețchea și Ineu), în care se vor înființa  grupe de educație antepreșcolară, implicând pe părinții/reprezentanții legali ai copiilor pentru a înțelege importanța intervenției timpurii în dezvoltarea copiilor. În Oradea se va derula componenta de formare profesionala continuă în domeniul educației timpurii, adresându-ne unui grup de aproximativ 26 de cadre didactice provenite din diferite localități ale județului Bihor. Programul de formare va asigura formarea educatorilor puericultori pentru învățământul antepreșcolar”, a precizat pentru AlesdOnline, director prof. Crina Puie.

Proiectul este co-finanţat din Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020, cod MySMIS 134575, demarat la data de 16 decembrie 2020 și cu încheiere în 16 iunie 2023, și având o valoare totală de 3.886.702,95 RON, din care valoarea cofinanțării UE este de 3.834.664,07 RON.

Obiectivul general al proiectului este îmbunătățirea accesului și a ratei de participare la educație antepreșcolară a copiilor de până la 3 ani, în Regiunea Nord Vest a României, demers necesar pentru a reduce și a preveni abandonul școlar timpuriu și preșcolar, cu accent pe copiii din mediul rural și a celor aparținând minorității roma. 

Conform studiului de impact ”Finalitățile şi efectele introducerii educaţiei timpurii în sistemul românesc de educaţie”, realizat de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului – Direcţia Generală Management Învăţământ Preuniversitar, ”investiţia în educaţia timpurie este cea mai rentabilă investiţie în educaţie (…) învăţarea timpurie favorizează oportunităţile de învăţare de mai târziu. Deprinderile şi cunoştinţele dobândite devreme favorizează dezvoltarea altora ulterior, iar deficienţele de cunoştinţe şi deprinderi produc în timp deficienţe mai mari, oportunităţi de învăţare ratate sau slab valorificate.”

URMĂREȘTE-NE ȘI PE

36,918FaniÎmi place
1,739CititoriConectați-vă
1,000CititoriConectați-vă
44CititoriConectați-vă
1,770AbonațiAbonați-vă

ULTIMELE ȘTIRI