LICEUL TEORETIC „CONSTANTIN ȘERBAN” PĂSTREAZĂ „STEAGUL VERDE”

544

Un titlul se câștigă greu, dar mai greu se păstrează. Titlul de „Școală Eco” și simbolul ei „Steagul Verde”, cinstesc preocuparea permanentă și eficientă a întregului colectiv de elevi și cadre   didactice în activități și acțiuni de protecție a mediului. În acțiunea ce se desfășoară pe plan mondial, sunt antrenați  peste 16 milioane de copii, ale căror activități de protecție a mediului au un impact pozitiv , contribuind la educația adulților. Programul mondial „ECO – SCHOOLS”, face parte implicită din programul și cerințele educaționale și are un parcurs ascendent. În România, Programul Național Eco – Școală este coordonat de Centrul Carpato – Danubian  de Geoecologie. O dată la doi ani,unitățile școlare Eco sunt evaluate de o comisie mixtă de specialiști, care decid dreptul de păstrare, sau nu, a acestui onorant titlu. Programul Eco – Școală și modul în care sunt implementate „Cele șapte Elemente” esențiale ale sale, constituie subiectul evaluării: 1. Constituirea și funcționarea Comitetului Eco – Școală; 2. Analiza problemelor de mediu; 3. Întocmirea unor planuri de acțiune; 4. Monitorizarea și evaluarea activităților; 5. integrarea activităților în curriculum existent;  6. Informarea și implicarea comunității școlare și locale; 7.alegerea Eco – codului. Evaluarea cuprinde o etapă inițială, pe baza unui Formular de Evaluare, completat de unitatea școlară solicitantă și o etapă finală realizată în școală de către comisia de evaluare. La această fază prin discuții cu elevii, profesorii, consultarea materialelor produse de școală, prin observații directe , se realizează analiza implementării programului în școală. Pe baza unui chestionar completat de evaluatori se întocmește un raport final înaintat Biroului Național ECO – ȘCOALĂ, care decide în consecință .Comisia de evaluare care a monitorizat activitate implementării Programului Eco – Școală, la liceul Teoretic „Constantin Șerban” din Aleșd a fost alcătuită din:  d-na Cornelia și Petru Dincă, președinte și vicepreședinte al CCDG, d-l Florin Negruțiu, inspector școlar, și d-na Adela Leger, reprezentantă a Agenției pentru Protecția Mediului Bihor. S-a trecut prin toate fazele cuprinse în  programul de evaluare, după care d-na Cornelia Dincă, a apreciat rezultatele obținute în domeniul ecologic, reieșit atât din discuțiile cu elevii cât și din materialul documentar oferit. Printre acțiunile îndrăznețe derulate se evidențiază cele de ecologizare și igienizare realizate în afara școlii în parteneriat cu unități economice: Holcim Aleșd, Ocolul Silvic, SC Salubri, Electrica etc. Aceste acțiuni comune au un mare impact în educarea adulților prin copii. S-a făcut un mare pas în direcția înțelegerii și folosirii voluntariatului ca formă de activitate benevolă și în domeniul Eco .O realizare în plan educațional este creșterea vizibilă a atitudinii și formarea de comportamente adecvate și mature , care devin exemple în comunitate, în familie și în relațiile cu autoritățile. În țară există 300 de unități de învățământ Eco, iar în județul Bihor doar 10? , fapt ce obligă factorii responsabili să creeze astfel de unități școlare, care să contribuie prin acțiuni permanente la curățirea, protejarea și menținerea unui mediu ambiant și sănătos.
Nicu Răcuciu

 

 

 

Urmărește-ne și pe Google News

 
Fondator și Redactor-șef al AlesdOnline, Adrian Fora lucrează în presa locală din 2007, este membru al Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România și al Asociaţiei DJ-lor Profesionişti din România. A început să lucreze ca Dj, reporter și apoi ca redactor-șef în redacția Radio Transilvania Aleșd. Scrie reportaje pe care le ilustrează adesea cu fotografii și informații din toate domeniile de activitate, plecând de la administrație și politică și ajungând pâna la sport sau la viața agitată a orașului Aleșd și a celorlalte localități din Bihor. Crede că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii.