Primăria orașului Aleșd beneficiază de fonduri europene pentru implementarea proiectului ,,Dezvoltarea unei capacități de răspuns integrate pentru situații de urgență transfrontaliere” (foto-video)

845
Ioan Todoca
Foto©️ AlesdOnline

Prin intermediul acestui proiect, Primăria orașului Aleșd, în colaborare cu partenerii săi de proiect, Primăria comunei Șinteu și Primăria orașului Szarvas din Ungaria, urmăresc să își îmbunătățească capacitatea de răspuns în situații de urgență, atât prin dotări tehnice (îmbunătățirea logisticii specifice) cât și prin modul de organizare și de pregătire. La baza proiectului este acțiunea de prevenție și de informare a populației. Obiectivul general al proiectului este îmbunătățirea nivelului de siguranță al populației din regiunea transfrontalieră și, astfel, reducerea costurilor sociale, economice și de mediu privind dezastrele naturale din această zonă.

Proiectul a fost depus spre finanțare de către Primăria orașului Aleșd în colaborare cu partenerii de proiect, în luna aprilie 2017, în cadrul Programului Interreg V-A România-Ungaria 2014 – 2020, primul apel deschis pentru propuneri de proiecte normale.

Durata de implementare a proiectului este de 18 de luni, activitățile de pe ambele părți ale graniței derulându-se în perioada 1 octombrie 2019 – 31 martie 2021. Bugetul total al proiectului este de 485.400 Euro, din care 399.532,74 Euro reprezintă contribuția FEDR. Din totalul bugetului, 225.000 Euro îi revin Primăriei orașului Aleșd, 110.400 Euro este valoarea bugetului comunei Șinteu, iar suma 150.000 Euro este alocată orașului Szarvas.

Proiectul are ca obiectiv general dotarea cu echipament specific pentru situatii de urgență, protecție civilă, risc și dezastre a celor trei instituții beneficiare, elaborarea unei strategii comune de acțiune în caz de evenimente nedorite, derularea unei campanii de informare a populației pentru prevenirea riscurilor și situațiilor de urgență și organizarea unor evenimente comune (schimb de experiență, bune practici și informare).

Proiectul vizează:

• organizarea asistenței tehnice, instituționale, a resurselor și a capacității regiunii transfrontaliere cu privire la prevenirea și gestionarea riscurilor;
• reducerea nivelurilor de vulnerabilitate ale comunităților partenere printr-un proces de identificare, analiză și evaluare a riscului și dezvoltarea unei strategii de reducere a riscurilor existente și celor viitoare;
• creșterea gradului de conștientizare și îmbunătățirea informațiilor comunităților cu privire la gestionarea dezastrelor și a riscurilor și adaptarea la schimbările climatice.

 
Adrian Fora
Fondator și Redactor-șef al AlesdOnline, Adrian Fora lucrează în presa locală din 2007, este membru al Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România și al Asociaţiei DJ-lor Profesionişti din România. A început să lucreze ca Dj, reporter și apoi ca redactor-șef în redacția Radio Transilvania Aleșd. Scrie reportaje pe care le ilustrează adesea cu fotografii și informații din toate domeniile de activitate, plecând de la administrație și politică și ajungând pâna la sport sau la viața agitată a orașului Aleșd și a celorlalte localități din Bihor. Crede că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii.