Prima linie de tramvai construită pe un traseu nou creat în România după 1990 va fi dată în funcțiune, azi la Oradea

298

Prima linie de tramvai construită pe un traseu nou creat în România, după 1990, va fi dată în funcțiune, azi, 15 decembrie, la Oradea. Au fost accesați peste 11 milioane de euro din fondurile europene pentru realizarea acestui proiect.

„Această extindere a liniei de tramvai este o premieră pentru România după 1990. Au fost lucrări de montare a liniei de tramvai, a firului de contact, a stâlpilor și tot ce a fost nevoie pentru ca linia de tramvai să poată fi dată, de mâine, în folosință. În următoarele zile mai rămân de montat panourile de informare pentru cetățeni, cu minutele în care ajung tramvaiele în stații și o porțiune din strada Atelierelor care încă nu a putut fi înierbată din cauza vremii. În cel mai scurt timp, toate lucrările vor fi finalizate. Acest proiect este unul benefic pentru locuitorii municipiului Oradea, având în vedere obiectivele noastre de modernizare continuă a parcului OTL, atât auto cât și de tramvaie. Cu siguranță va asigura o legătură mult mai bună între cartierele orașului nostru”, a declarat primarul Florin Birta.

Tramvaiele vor circula cu călători pe traseul nou construit Calea Aradului – str. Făgărașului – zona Ceyrat – str. Atelierelor – str. Salca – str. Dimitrie Cantemir.

5 și 7 – noile linii de tramvai

Stațiile de tramvai vor fi situate pe Calea Aradului, în zona centrului comercial Auchan, lângă noua Sală Polivalentă, aproape de Universitatea din Oradea, în zona blocurilor din str. Ceyrat, lângă depoul OTL (str. Atelierelor) precum și pe str. Salca.

Tramvaiele vor circula pe liniile 5 și 7, linii nou create.

Linia 5 va urma traseul Nufărul, Salca, Universitate, Calea Aradului, Primăriei, Piața Unirii, Parcul 1 Decembrie, Magheru, Republicii, Gara Centrală, Olosig, Piața Decebal, Calea Aradului, Universitate, Salca și va ajunge în Nufărul.

Linia 7 va urma traseul Nufărul, Salca, Universitate, Calea Aradului, Piața Decebal, Olosig, Gara Centrală, Republicii, Magheru, Parcul 1 Decembrie, Piața Unirii, Primăriei, Calea Aradului, Universitate, Salca și va ajunge în Nufărul.

„Vom începe să circulăm pe liniile 5 și 7 la interval de 10 minute. O să vedem gradul de încărcare al acestora și în funcție de acest lucru o să luăm decizii, astfel încât traficul să se desfășoare în bune condiții și călătorii să fie mulțumiți  de serviciile pe care le oferim”, a precizat Adrian Revnic, directorul OTL.

Investiție cu bani europeni

Noua linie de tramvai are o lungime de 3,8 kilometri și este înierbată pe o suprafață de 2,3 km. Lucrările au presupus montarea liniei de tramvai, a firului de contact, a stâlpilor care susțin firul de contact, realizarea înierbării, a sistemului de irigații a gazonului, instalații de semaforizare și adăposturi în stațiile de tramvai. Totodată, au fost instalate cele două stații de redresare situate în Calea Aradului precum și în Depoul OTL. Astfel, stațiile de redresare asigură alimentarea cu energie electrică a tramvaielor.

Proiectul este implementat de Primăria municipiului Oradea prin Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională (DMPFI). Contractul de proiectare și execuție a fost încheiat cu asocierea de firme SC Mari-Vila Com SRL, SC Abed Nego Com SRL și SC Aquacons SRL. Valoarea lucrărilor este de 11,6 milioane euro fără TVA.

„Ne-am obișnuit să intrăm în zone în care nu neapărat au fost făcute demersuri înainte, de aceea și extinderea liniei de tramvai se încadrează în acest tipar. Am învățat multe de-a lungul acestui proiect care a fost unul dificil, dar de a cărui inaugurare ne bucurăm cu toții astăzi”, a punctat Marius Moș, directorul DMPFI.

Obiectivul de investiții „Realizare legătură pe cele trei direcții a liniilor tramvai în intersecția între străzile Primăriei – Decebal – Calea Aradului și extindere linie nouă de tramvai pe traseul Calea Aradului – str. Făgărașului – str. Atelierelor (cu acces depou OTL) și legătura pe toate direcțiile cu str. D. Cantemir” este finanțat prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiție 4.1 Mobilitate urbană durabilă. Finanţarea nerambursabilă este de 98%, iar contribuția proprie a Primăriei Oradea este de 2%. 

Fondator și Redactor-șef al AlesdOnline, Adrian Fora lucrează în presa locală din 2007, este membru al Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România și al Asociaţiei DJ-lor Profesionişti din România. A început să lucreze ca Dj, reporter și apoi ca redactor-șef în redacția Radio Transilvania Aleșd. Scrie reportaje pe care le ilustrează adesea cu fotografii și informații din toate domeniile de activitate, plecând de la administrație și politică și ajungând pâna la sport sau la viața agitată a orașului Aleșd și a celorlalte localități din Bihor. Crede că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii.