Încep lucrările la Terminalul Cargo de la Aeroportul Oradea

125

În luna aprilie demarează lucrările la terminalul cargo de la Aeroportul Oradea. Conform graficului de execuție, în perioada 2 – 15 mai se va realiza racordul dintre pista aeroportului și noua cale de rulare destinată accesului aeronavelor la platforma terminalului, parte a proiectului CTPark Oradea Cargo Terminal. În vederea acestor lucrări, în această perioadă, timp de două săptămâni, traficul aerian de pe Aeroportul Oradea va fi suspendat. 

 

Având în vedere anvergura lucrărilor necesare pentru dezvoltarea noilor funcțiuni ale aeroportului, timpul de realizare este unul foarte scurt. În această perioadă, pasagerii care au biletele de călătorie achiziționate, vor primi din partea operatorilor aerieni opțiuni de rerutare.

Terminalul cargo va avea o capacitate de procesare simultană a patru aeronave de categorie C, din familia Airbus A320 sau Boeing 737, având însă și posibilitatea de a deservi aeronave de categorie superioară. 

Desfășurat pe un teren cu o suprafață de 14,4 hectare, proiectul industrial CTPark Oradea Cargo Terminal va avea o suprafață totală de 67.776 mp, fiind compus din trei clădiri independente și infrastructură aeroportuară în suprafață de 22.100 mp, care include calea de rulare, platforma de acces, rulare și parcare a aeronavelor.

CTPark Oradea Cargo Terminal este dezvoltat de compania CTPark Iota, parte a grupului CTP România, fiind primul proiect industrial cu un terminal cargo aerian din România.

Asistăm la un moment important pentru dezvoltarea orașului Oradea, atât din punct de vedere economic, cât și al infrastructurii care se dezvoltă și care va transforma Oradea într-un hub logistic. Proiectul terminalului cargo reprezintă o investiție majoră și ne bucurăm să facem primii pași pentru începerea lucrărilor de construcție”, a declarat Răzvan Horga, Director al Aeroportului Oradea.

CTP este cel mai mare proprietar, dezvoltator și administrator de spații industriale și logistice din Europa după suprafața închiriabilă, având un portofoliu de 7,6 milioane de metri pătrați  în zece țări. În România, CTP deține o suprafață totală de peste 2,1 milioane mp de depozite de clasa A în 15 orașe: Oradea, Arad, Brașov, București, Caransebeș, Cluj-Napoca, Craiova, Deva, Pitești, Sibiu, Târgu Mureș, Timișoara, Turda, Ineu și Salonta.

Proiecte de dezvoltare de peste 40 mil. euro, cu fonduri europene 

În această perioadă, Aeroportul Oradea are în lucru două proiect majore de dezvoltare, finanțate de Uniunea Europeană. 

În prezent, este în desfășurare proiectul „Creșterea gradului de siguranță și securitate la Aeroportul Oradea”, în valoare de 72.279.509,07 lei., inclusiv TVA. Investiția presupune construirea unui gard perimetral cu sisteme de supraveghere tip gard inteligent, amenajarea unui post de control acces pentru verificarea persoanelor, vehiculelor și mijloacelor aeroportuare, construirea unui drum perimetral în incinta aeroportului care să asigure siguranța și securitatea traficului aerian și alte măsuri de creștere a siguranței și securității pe aeroport. 

De asemenea, este în curs de semnare un al doilea proiect, „Dezvoltarea și modernizarea infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Oradea”, în valoare de 132.785.734,12 lei, inclusiv TVA, având ca obiective extinderea pistei de decolare/ aterizare, extinderea platformei de debarcare/îmbarcare și achiziția de echipamente necesare pentru desfășurarea activităților de întreținere și mentenanță.

La Aeroportul Oradea avem multe proiecte importante de modernizare, de îmbunătățire a calității serviciilor și de creștere a competitivității. Pentru a putea realiza tot ce ne propunem, căutăm ingineri constructori pentru a se alătura echipei de la Aeroport și a ne ajuta cu experiența lor.”, a mai precizat Răzvan Horga, Director al Aeroportului Oradea.

Cele două proiecte vor fi finanțate prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 –2020.

 

Urmărește-ne și pe Google News

 
Fondator și Redactor-șef al AlesdOnline, Adrian Fora lucrează în presa locală din 2007, este membru al Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România și al Asociaţiei DJ-lor Profesionişti din România. A început să lucreze ca Dj, reporter și apoi ca redactor-șef în redacția Radio Transilvania Aleșd. Scrie reportaje pe care le ilustrează adesea cu fotografii și informații din toate domeniile de activitate, plecând de la administrație și politică și ajungând pâna la sport sau la viața agitată a orașului Aleșd și a celorlalte localități din Bihor. Crede că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii.