​Lansare Asociației pentru Cercetarea și Promovarea Produselor Agroalimentare “Crișana”

487

Sala de ședințe a Business Trade Center a găzduit  miercuri, 29 iunie 2016, evenimentul de lansare a Asociației pentru Cercetarea și Promovarea Produselor Agroalimentare “Crișana”.
Într-o perioadă efervescentă, lansarea unei asociații care are ca și scop principal promovarea produselor agroalimentare autohtone este binevenită, încercând prin această asociativitate să stimuleze societatea în a se dezvolta cultural, social, economic, dobândind o identitate proprie.

 

Ora 10 indicată de acele ceasornicului au adus în fața unui auditoriu numeros membrii fondatori ai asociației, un colectiv frumos format  din fermieri, cadre didactice universitare din cadrul Departamentului de Management-Marketing a Facultății de Științe Economice împreună cu ai lor colegi  de la Facultatea de Mediu si oameni de afaceri‎‬ din ‎Oradea.

‬‬‬‬Printre cei care au venit să încurajeze agricultorii bihoreni să strângă rândurile în jurul noii structuri asociative s-au remarcat dl. Ilie BOLOJAN, primarul Municipiului Oradea, dl. Dan CORBUŢ- președintele Camerei Agricole Bihor, dl. Cristian BUZLEA, directorul Oficiului Județean pentru Finanțarea Investițiilor Rurale, dl. Florian PAVEL directorul APIA, dl. Bogdan FĂGĂDAR, reprezentantul clusterului AGROTRANSILVANIA Cluj Napoca, d-na Marcela PRADA, prorector al Universității din Oradea, reprezentanți ai Zonei Metropolitane Oradea, ai Consiliului Județean Bihor, ai unor firme de consultanță.

Moderatorul evenimentului, și în același timp vicepreședintele Asociației, dl Remus Roșca, cadru didactic la Facultatea de Științe Economice din Oradea și-a început prezentarea cu un “cuvânt înainte” în care menționase importanța dezvoltării unei astfel de asociații și în același timp necesitatea de a contribui la dezvoltarea societății prin crearea de valoare de care are nevoie piața.

Președintele Asociației pentru Cercetarea și Promovarea Produselor Agroalimentare “Crișana” este dr. ing.  Dorin Popa, din spusele căruia am reținut că se ghidează după un principiu: știința și bunăvoința. Prin știință nu se înșală pe sine, prin bunăvoință nu îi înșală pe alții.

Fiecare membru fondator și-a pus amprenta în asociație în felul său propriu, contribuind cu tot ce are mai bun, astfel formându-se o echipă tânără, frumoasă și muncitoare , capabilă să dea cele mai bune sfaturi cu privire la legislația în vigoare, accesarea fondurilor europene, realizarea strategilor și instrumentelor de marketing, stimularea asociativității și dezvoltarea de comunități, grupuri și echipe care să lucreze eficient.

“Considerăm că cel mai profitabil sistem de producție la momentul actual este cel asociativ, în care producătorii din Bihor și Crișana vor produce pentru bihoreni. Pentru aceasta, Asociația va sprijini acțiunile de asociere a producătorilor de produse agroalimentare în scopul creșterii performanțelor acestora și a producției de produse gustoase și sanogene, a vânzării lor la un preț corect”, ne-a declarat Dorin Popa, în calitatea sa de președinte a Asociației Crișana.
Această echipă este formată din: Radu Silaghi, Octavian Dan, Francesco Tommasi, iar pentru că universitatea își dorește să se implice în dezvoltarea societății, venind cu idei și soluții, din cadrul Universității din Oradea și a Facultății de Științe Economice au format o echipă Dorin Coita, Remus Roșca și Teodora Tarcza. Facultatea de Protecție a Mediului o are ca reprezentantă pe Anca Brata. Aceștia sunt cei patru universitari implicați, motivați să creeze valoare pentru a o distribui mai departe, în comunitate.

Nevoia de a potenta sectorul agroalimentar din Crișana i-a determinat pe cei menționați anterior să pună bazele acestei asociații, dovedindu-și astfel implicarea în viața comunității, și totodată dorința de a evolua.

Un studiu recent efectuat arată că nu mai puțin de 70% din  produsele aflate pe rafturile supermarketurilor sunt din import, o realitate dureroasă a zilelor noastre, neștiind la ce ne supunem, dar mai ales ce le dăm copiilor să mânânce. Cuprinși de nostalgia gustului legumelor de pe vremuri, membri fondatori vin în ajutorul întreprinderilor, găsind împreună soluții, oferindu-le consultanță.

Obiectivele principale ale asociației recent înființate sunt: potentarea sectorului agroalimentar din Bihor, dezvoltarea unei piețe de produse sănătoase cu gustul soiurilor autohtone, redescoperirea asociativității în agricultură și oferirea de servicii de consultanță pentru fermieri.

Printre invitații prezenți la lansarea asociației se numără Cristian Marin Buzlea, directorul Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale care a menționat pilonii importanți care stau la baza dezvoltării asociației: cercetare, știință, cadre universitare, marketing, o echipă tânără care determină dinamism, vise și dorința de a schimba ceva. O agricultură de calitate înseamnă pămând roditor, produsul finit și valoarea adăugată de către membri.

Cel de-al doilea invitat este Bogdan Făgădar, cluster Agrotransilvania Cluj Napoca, care a menționat în speech-ul său buna organizare a asociației, potențialul uriaș de care dispune și totodată faptul că au ales să facă un parteneriat productiv.

Francesco Tomassi a fost cel care ne-a informat în legătură cu proiectele viitoare și în curs de derulare precum: formarea unor piețe în care producătorii să își vândă produsele iar consumatorii să găsească marfă de calitate, standurile fiind evidențiate; Promovarea propriului brand, Produs Agroalimentar Crișana, este un alt proiect în curs de derulare, prin care producătorii să aibă acces la aprovizionarea supermarketurilor; Consultanță de specialitate de marketing, juridică și pentru accesarea fondurilor europene; Deschiderea unui târg care se va desfășura în interiorul Cetății, în perioada 9-11 septembrie, având menirea de a promova produsele și agroturismul din Bihor; Acces nelimitat la informații; Un centru de colectare și depozitare a produselor agenților economici.

Pentru că toate aceste ideei sună foarte bine, iar mulți dintre cei prezenți și-au dorit să se înscrie în asociație, dl Emilian Gherdan a prezentat politica de membership, amintind cum poți deveni membru, un procedeu simplu, realizabil prin  completarea unei fișe de înscriere disponibilă și pe site-ul asociației http://asociatiacrisana.ro , descoperind totodată o sumedenie de avantaje și beneficii.

În cele din urmă, Teodorei Tarcza i-a revenit misiunea de a prezenta pagina de facebook a asociației, menționând faptul că deși sunt la început, sunt foarte activi.

Mulți dintre cei prezenți la evenimentul e lansare au dorit să se înscrie pe loc în Asociație.
Paula Lele; Dorin Coita

 

Urmărește-ne și pe Google News